Kakrecept..

Nu har jag precis bakat en Kladdkaka och en Chokladbollskaka.Och den sist nämnda va så god så här kommer receptet..


2½ dl strösocker
8 dl havregryn
3/4 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
225 g smör eller margarin
3-4 msk starkt kaffe

Glasyr
100 g mörk blockchoklad
½ dl kokosflingor

Blanda de torra ingredienserna till kakan och tillsätt det rumsvarma smöret i mindre bitar. Knåda ihop till en tjock smet och blanda därefter ner kaffet. Smaka av om du vill ha mer av t.ex. kaffe eller kakao. Tryck ut smeten i botten av en form med löstagbar kant och jämna ut den så gott det går. Låt stå kallt medan du förbereder glasyren.
Bryt blockchokladen i mindre bitar och smält över vattenbad. Ta loss formens kant och bred chokladen över kakan. Strö över kokosflingorna. Låt kakan stå i kylskåpet att stelna och servera den sedan kall.

Mums mums

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

mums, får se om jag gör den snart då eller om du ska få göra den när du kommer, hehe

2007-10-24 @ 11:06:19
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Joachimmariann

Great Site thanks

2008-10-17 @ 11:44:16
URL: http://joachimmariann.20six.nl

Här kan du kommentera mitt inlägg eller bara skriva något allmänt kul!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var kan jag besöka dig?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0