Jätte gott!

Pepparkaks cheesecake glass

3ägg delade i gular och vitor
1½ dl strösocker
100g philadelphia light, naturell
1 burk kesella
1 tsk vaniljsocker
pepparkakor

Vispa äggulor och socker poröst, blanda ner philadelphiaost, kesella och vaniljsocker.
Vispa äggvitorna till hårt skum och vänd ner det i ostsmeten.
Fin krossa pepparkakorna, och häll hälften i en rund form. Häll glassmeten över. Strö resten av pepparkakorna ovanpå.
Ställ i frysen i minst 12 timmar.
Tag fram i rumstemperatur någon halvtimme innan servering.

Jag gjorde dom i små plastglas å det gick jätte bra. Mina gäster tyckte att det va jätte gott!

Kommentarer
Postat av: Lizal

Men det var då faan vad du bakar, du ska itne tro att du får sluta med det när du kommer hit, så det så och då är det mej du ska bjuda. Imorse fick jag ett udnerligt sms... grattis på födelsedagen önskar vi i kvarnberg...sen när fyller jag år den 13 december?? Det var ju synd att dom inte skickade en present!

2007-12-13 @ 19:33:23

Här kan du kommentera mitt inlägg eller bara skriva något allmänt kul!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var kan jag besöka dig?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0