Underbara Gamlan!!

Jag har fått en dikt av min farmor (gamlan). Hon är så himla duktig på att skriva små dikter..

Det är svårt att straxt på stund
skriva en vers om en hund
En kråka flög runt och flaxa
hon lät hes när hon kraxa
Och det var knappt att man trodde
på att få se en kattuggla som satt och glodde
En iller tittar upp ur snön någonstans
den är vit med en svart topp på sin svans
Och så har vi räven som kommer om natten
men då är hon inne, katten
Vi får ej glömma de stora
älg och björn som också tillhör vår flora
Men Svante och Majsan,som vi har nära
är nog de djur vi har mest kära !


Svante

Tyvärr har jag ingen bild på Majsan som är gamlans katt.

Här hittar ni en annan dikt som gamlan har skrivit..

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

hon är ju så duktig!!!

Tycker vi ska se till så att hon tar sig upp i sommar :)

2010-02-13 @ 10:57:05
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Här kan du kommentera mitt inlägg eller bara skriva något allmänt kul!:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Var kan jag besöka dig?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0